Η ΚΙΤΡΙΝΗ ΤΑΠΕΤΣΑΡΙΑ
της Σάρλοτ Πέρκινς Γκίλμαν
στο θέατρο Αιγαία
Κλείνοντας την στο παιδικό δωμάτιο του σπιτιού της απαγορεύει κάθε δημιουργική εργασία και της επιβάλλει μια αυστηρή διατροφική και φαρμακευτική αγωγή καθώς και τη χρήση ηλεκτροθεραπείας. Της στερεί επίσης την επαφή με όλα τα οικεία της πρόσωπα ακόμα και με το μωρό της.
Χωρίς κανένα άλλο ερέθισμα εκτός από την ταπετσαρία στο δωμάτιο, η γυναίκα της ιστορίας επικεντρώνεται στα σχέδια και τα μοτίβα της που σταδιακά μεταμορφώνονται σε μια αυτόνομη οντότητα με την οποία η αφηγήτρια θα αναπτύξει μια σχέση εμμονική. Σταδιακά αναδεικνύονται όλο και περισσότερο οι συνέπειες του εγκλεισμού της γυναίκας αυτής, ενώ η ίδια μοιάζει να διανύει ένα ταξίδι αυτογνωσίας που θα ξεπεράσει -λόγω των συγκεκριμένων συνθηκών- τα όρια της λογικής.
Το κείμενο της Γκίλμαν αποτελεί ένα φεμινιστικό μανιφέστο ενάντια στην καταπίεση των γυναικών και μια έντονη κριτική της πατριαρχικής κοινωνίας του τέλους του 19ου αιώνα. Η συγγραφέας αναδεικνύει με τόλμη θέματα όπως η ψυχική υγεία των γυναικών και το στίγμα των ψυχικών παθήσεων, ο εγκλεισμός και η επιβολή ελέγχου στο γυναικείο σώμα, η καταπίεση των γυναικών μέσα από τον έγγαμο βίο, η απαξίωση της γυναικείας ταυτότητας, η γυναικεία ανελευθερία του λόγου, ο αποκλεισμός των γυναικών από την εργασία και την πνευματική δημιουργία.
Πρεμιέρα: Σάββατο 26 Νοεμβρίου στις 8.30 μ.μ.
Παραστάσεις: 26,28 Νοεμβρίου 3,5,10, 12, 17, 19 Δεκεμβρίου στις 8.30 μ.μ.
27 Νοεμβρίου 4,11,18 Δεκεμβρίου στις 7.30 μ.μ.
Θέατρο Aιγαία,
Αγίων Ομολογητών 81, Λευκωσία 1081.
Πληροφορίες: 97899409
Εισιτήρια SoldOut Tickets.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
Διασκευή/ Μετάφραση/ Σκηνοθεσία: Μαρία Ιόλη Καρολίδου
Σκηνικά/Προβολές: Άννα Φωτιάδου
Κοστούμια: Μαρία Γεωργίου
Σχεδιασμός Ήχου: Γιάννης Κουτής
Κινησιολογία: Έλενα Αντωνίου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Σταύρος Τάρταρης
Σχεδιασμός αφίσας: Άννα Φωτιάδου
Φωτογραφίες: Δημήτρης Λούτσιος
Επί σκηνής η Αντωνία Χαραλάμπους
Θερμές ευχαριστίες στους ηθοποιούς Πάνο Μακρή και Παναγιώτα Παπαγεωργίου για τη βοήθειά τους.
Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά.